פיתוח מוצר הוא חלק בלתי נפרד מכל חברה. זהו גורם מפתח להצלחת כל עסק. ניתן לחלק את תהליך פיתוח המוצר לשני חלקים: עיצוב מוצר ופיתוח מוצר. עיצוב המוצר הוא תהליך ההמשגה, בעוד שפיתוח המוצר הוא תהליך הייצור.

מהו תהליך פיתוח מוצר?

פיתוח מוצר הוא תהליך של המרת רעיון מוצר חדש למוצר שניתן למכור. זה כולל את העיצוב והפיתוח של המוצר, כמו גם תכונות כמו אריזה, מיתוג ושיווק.

תהליך פיתוח מוצר חדשני יכול להיות מאתגר מאוד עבור חברות וסטארטאפים.

דבר אחד שיכול לעזור הוא גישה למוצרים טכנולוגיים שיקלו עליכם את העבודה.

ישנם סוגים רבים ושונים של מוצרים שיכולים לעזור בתהליך זה כולל: הדפסת תלת מימד, עיבוד שבבי, צילום מתקדם ועוד!

איך חברות וסטארטאפים משתמשים בטכנולוגיות חדשניות בתהליכי פיתוח

הרבה חברות וסטארטאפים משתמשים במוצרים טכנולוגיים על מנת לייעל את התהליכים שלהם ולהגדיל את הפרודוקטיביות שלהם.

מוצרים טכנולוגיים אלו יכולים לעזור להם בדרכים רבות. אחד הפופולריים ביותר הוא השימוש בהדפסות תלת מימד, שמאפשרות לבדוק מוצר בתהליך הפיתוח באופן פשוט ביותר.

תהליך פיתוח מוצר לחברות וסטארטאפים הוא תהליך ארוך, מסובך ויקר הדורש הרבה זמן ומשאבים. כאן נכנסת לתמונה הטכנולוגיה. לטכנולוגיה יש את הכוח לשנות את האופן שבו אנו עושים דברים בחיי היום-יום שלנו, היא יכולה לעזור לנו לחסוך זמן, כסף ואנרגיה.

הרבה חברות מנסות כיום למצוא את הדרך הטובה ביותר לפתח את המוצרים שלהן. הן מנסות למצוא איזון בין התקציב שלהם לבין התכונות שהם רוצים במוצר שלהן. חלק מהחברות יבחרו בתהליך פיתוח יקר יותר, אבל זה יאפשר להן לפתח יותר פיצ'רים למוצר שלהן. חברות אחרות יבחרו בתהליך פיתוח זול יותר, אך הן לא יוכלו לפתח תכונות רבות כמו החברה המתחרה.

אז אין סוג אחד ספציפי של פיתוח מוצר טכנולוגי. הכל תלוי בצרכים ובמטרות שאליהן המוצר מכוון, וכמה היזם או החברה מוכנים להשקיע.

איך נראה התהליך בקצרה?

השלב הראשון – עיצוב המוצר – המראה של המוצר

עיצוב המוצר הוא אחד השלבים החשובים ביותר על מנת להצליח בשוק. המראה של המוצר הוא גורם מרכזי שיכול להבדיל אותו מהמתחרים שלו.

עיצוב טוב יכול להפוך מוצר ליותר יפה, פונקציונלי וקל לשימוש. זה גם מספק חיבור רגשי עם הלקוחות ומגביר את הביטחון שלהם ברכישתו. מצד שני, אם העיצוב לא מחושב היטב או מבוצע בצורה גרועה, זה עלול להוביל לחוויית לקוח שלילית ואף להוביל לאחוזי החזר גבוהים.

תהליך עיצוב טוב מתחיל בניתוח של המתחרים והבנה של מה הלקוחות רוצים ממוצרים בקטגוריה זו.

לאחר הניתוח, מעצבים צריכים לשרטט רעיונות כיצד הם רוצים שהמוצר ייראה. עליהם ליצור סקיצות ביד או בתוכנה כמו Sketch או Adobe Illustrator המאפשרת להם לשתף בקלות את הרעיונות שלהם עם אחרים בצוות שלהם לקבלת משוב והערות לפני שמתחילים להשלים עיצובים כלשהם.

השלב השני עריכת בדיקות היתכנות למוצר

לאחר אימות הרעיון הראשוני, השלב הבא הוא ביצוע בדיקת היתכנות. זה עוזר לאמוד את הביקוש הפוטנציאלי למוצר או לשירות ומאפשר ללקוחות לספק משוב אם הם מרגישים שזה אפשרי וכדאי לחפש אותו במלואו. לאחר מכן, אם זה מתברר כבר-ביצוע, מחקר היתכנות יכול להיות מלווה במחקר שוק מקיף כדי לקבוע אילו בעיות שוק היעד מנסה לפתור ואיזו הצעת ערך יספק המוצר או השירות. המחקר גם יעזור לגלות כמה יעלה לחברה לייצר את המוצר או השירות הזה. לאחר מכן, ניתן לנסח תוכנית מסחור סופית הכוללת יעדים עסקיים ולוח זמנים מוצע להבאת המוצר או השירות לשוק.

השלב השלישי יצירת אב טיפוס ראשוני למוצר

השלב השלישי בפיתוח מוצר חדש הוא יצירת אב טיפוס ראשוני עבורו. אב טיפוס הוא גרסה ראשונית של מוצר עתידי, שניתן לבנות עם חומרים שונים. מטרת שלב זה היא בעיקר לבדוק את המוצר ולוודא שהוא פועל כראוי, אך הוא גם עוזר בקביעה אם יש פגמים בעיצוב או אם יש צורך לשנות תכונות מסוימות של המוצר. בניית אב טיפוס מתבצעת באמצעות תוכנת מידול תלת מימד או ביד. יצירת אב טיפוס מאפשרת לחברות לבדוק את הרעיונות שלהן לפני שהקדישו זמן ומשאבים לפיתוחם הלאה למוצרים. כך הם יכולים לראות אם כדאי להשקיע יותר זמן או כסף ברעיון שלהם לפני שהם מקבלים החלטות לגביו. .

השלב הרביעי – תכנון מפורט למוצר

השלב הרביעי בתהליך פיתוח המוצר הוא כאשר מתבצע תכנון מפורט של המוצר. זה כולל חקר התחרות והגדרת יעדים ואבני דרך לשיווק, ייצור והפצה של המוצר. כאן נכנסים לתהליך מהנדסי מכונות ומעצבי המוצר בכדי להתכנס לכדי מוצר מתוכנן באופן מלא ומפורט, לרמת הבורג, הצבע, או כל חלק אחר הנכלל בתהליך הרכבת המוצר הסופי.

לסיום, תהליך פיתוח המוצר הינו תהליך מורכב ונדרשת התייחסות לפרטים. בכדי שזה יבוצע נכון, רצוי להתשמש בשירות של חברות פיתוח מסודרות או מהנדסי מכונות פרילנסרים שיכולים ללוות את התהליך בצורה נכונה ומדויקת.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.