הקדמה: מהו שיווק מקוון ומדוע הוא חשוב?

שיווק מקוון הוא תהליך של קידום מוצר או שירות באמצעות האינטרנט. זה כולל שיווק בדוא"ל, אופטימיזציה למנועי חיפוש, שיווק במדיה חברתית ושיטות רבות אחרות. שיווק מקוון חשוב מכיוון שהוא יכול לעזור לעסקים להגיע ללקוחות שאחרת לא היו יכולים להגיע אליהם. זה גם יכול לעזור להם לבנות מערכת יחסים אישית יותר עם הלקוחות שלהם. . שיווק מקוון הוכח גם כאחת מצורות השיווק החסכוניות ביותר. בסך הכל, שיווק מקוון הוא חלק חיוני מהאופן שבו רוב העסקים מרוויחים כסף היום. בעלי עסקים רבים עוסקים במגוון שיטות לקידום החברה שלהם באינטרנט. מרבית מהחברות הקטנות והבינוניות בארץ ובעולם משתמשות בפרסום מקוון או במדיה דיגיטלית כמו אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) כדי להגדיל הכנסות.

למה אני צריך אסטרטגיית SEO?

אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך של שיפור הנראות של אתר אינטרנט או דף אינטרנט בדפי תוצאות של מנועי החיפוש. לשם כך מיושמות באתר טכניקות אופטימיזציה למנועי חיפוש. אסטרטגיית SEO המתאימה לך תלויה ביעדים שלך. אם אתה רוצה לדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל, אז אתה צריך להשקיע יותר זמן וכסף בקידום אתרים. . קידום אתרים הוא הנוהג לגרום לאתר או לדף אינטרנט לדרג גבוה יותר בתוצאות של מנועי החיפוש. ניתן לעשות זאת באמצעות אופטימיזציה של תוכן האתר כך שיכיל מידע שמנועי החיפוש מוצאים בו רלוונטיות עבור המחפש. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) לא מתרחשת באופן מיידי. זה לוקח זמן והרבה גורמים שונים שצריכים לקחת בזה חלק, כמו תוכן האתר וחווית המשתמש שלו, אופטימיזציה של תמונות, שימוש במילות מפתח והימנעות מספאם. ישנם ארבעה סוגים עיקריים של SEO: קידום אתרים מקומי, קידום אתרים אורגני, PPC וקידום אתרים במדיה חברתית.

קידום אתרים מקומי: קידום אתרים מקומי הוא כאשר יש לך אתר שמייצג את העסק שלך אבל הוא זמין רק באזור המקומי.

קידום אתרים אורגני: קידום אתרים אורגני הוא האתר שלך מדורג בתוצאות החיפוש ללא עזרה של קידום בתשלום.

קידום ממומן (PPC) – ראשי תיבות של Pay-Per-Click. זה הוא סוג של קידום אתרים המשתמש בשיווק בתשלום כגון גוגל אדס, מודעות פייסבוק ופלטפורמות שיווק דיגיטליות אחרות.

קידום אתרים במדיה חברתית: קידום אתרים במדיה חברתית הוא כאשר אתה משתמש בפלטפורמות כמו פייסבוק או יוטיוב כדי לקדם את העסק שלך כך שאנשים יוכלו להפיץ עליו בשורה בקלות.

אופטימיזציה למנוע חיפוש: התאמת האתר שלך לרובוט של גוגל ושל מנועי חיפוש אחרים, כך שיבין טוב יותר באיזה אופן התוכן באתרך נותן מענה רלוונטי לגולשים המחפשים.

כיצד ליצור אסטרטגיית SEO טובה עבור העסק שלך

ישנם גורמים רבים שמשפיעים על דירוג SEO. חלק מהגורמים הללו כוללים מילות מפתח, מטא תגיות ותוכן. כדי להבטיח שהאתר שלך ידורג היטב במנועי החיפוש, עליך להשתמש במילות מפתח וביטויים בעלי נפח חיפוש גבוה ורלוונטיים למוצר או לשירות שלך. כמו כן, עליך להקפיד להשתמש בתגיות מטא מתאימות עבור כל עמוד באתר שלך. זה יאפשר לגוגל להבין טוב יותר את התוכן באתר שלך ולדרג אותו בהתאם.

כמו כן, עליך להקפיד לפרסם תוכן חדש באופן קבוע באתר שלך מכיוון שזה יעזור לגוגל להוסיף מידע חדש עליך או על החברה שלך במהירות רבה יותר. ולבסוף, כדאי לנהל בלוג שבו יפורסמו מאמרים הקשורים למוצרים או לשירותים שמציעה החברה שלך. זה יעזור להגדיל את מספר המבקרים המגיעים מחיפושים אורגניים וכן לשפר את איכות התנועה שמגיעה ממנועי חיפוש כמו גוגל מכיוון שמאמרים אלו ידורגו טוב יותר בדפי דירוג החיפוש כאשר תכין אותם נכון לצרכים אלו.

את האסטרטגיה יש לבנות כך שקודם כל תחקור מה צריכים הלקוחות שלך. עשה חיפוש פשוט בגוגל ותנסה להיכנס לראש שלהם.

אחרי שתקבל מושג, תתחיל לבדוק בעזרת כלי המחקר השונים מה הם הביטויים שמביאים את הגולשים לאותם אתרים המדורגים כעת במקומות הראשונים, איזה תוכן מדורג עבור אותם ביטויים, מה היא התנועה הפוטנציאלית עבור כל ביטוי, ולא פחות חשוב, מה התחרות העומדת על כל ביטוי כזה.

כעת יש לבנות תמונה ברורה (מומלץ בעזרת טבלת אקסל) של כל הנתונים, ובהתאם לכך לצאת לתהליך ארוך טווח של קידום אורגני עבור ביטויים שונים.

כלי קידום אתרים שבהם אתה יכול להשתמש כדי לשפר את איכות האתר שלך

כלי אופטימיזציה למנועי חיפוש משמשים לשיפור איכות האתר שלך. הם עוזרים לך לקבל דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש ולהגדיל את תנועת האתר שלך. ישנם כלי SEO חינמיים רבים זמינים באינטרנט. אתה יכול להשתמש בכלים אלה כדי לייעל את התוכן, העיצוב וגורמים אחרים המשפיעים על הדירוג שלך במנועי החיפוש. כלי SEO חינמי מאפשר לך לבצע משימות כגון מחקר מילות מפתח, בניית קישורים ומעקב אחר דירוג הביטויים. אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך קשה אך מתגמל. אם אתה מנסה להשיג יותר תנועה לאתר שלך, אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא על ידי שימוש בכלי SEO וביצוע שיטות עבודה מומלצות לפי גוגל.

הכלים המומלצים הם:

כלי מחקר מילות המפתח של גוגל אדס – יש לפתוח חשבון גוגל אדס, ובעזרת מספר טריקים קטנים להיכנס לכלי מחקר מילות המפתח המאפשר לקבל תחזיות טובות מאד לגבי ביטויים שונים.

הכלי ubersuggest – כלי שנבנה על ידי ניל פאטל, ממובילי ה-SEO בעולם, והוא מציע לקבל תחזיות מאד מדויקות (נשען על כלי החיפוש של גוגל, ושואב משם את רוב הנתונים). אם משלמים את התשלום הסמלי של 12 דולר לחודש, מקבלים עוד מספר כלים מצוינים המאפשרים להרחיב את תהליך ה-SEO. וזה מומלץ מאד.

מסקנה והצעדים הבאים

לסיכום, אמנם זה הוא מאמר יחסית ארוך ועם זאת לא מכליל בתוכו את כל המידע הרלוונטי לך בכדי לבנות את האסטרטגיה הטובה ביותר. לשם כך רצוי לבחור באיש מקצוע רציני לעבוד ישירות איתו לבניית אסטרטגייה שיווקית מותאמת לעסק שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.